när du strippar och klär av dig är det samma grej

2011-08-04 @ 14:31:45 Allmänt

Veronica maggio - vilken fantastisk jävla kvinna!


Satan i gatan
Du går med blicken vänd, kan du ha sett mig än?
Någon borde byta stad för nu kommer allt tillbaks.
Ett födelsedagshotell, en vanlig Skanstullskväll..
Jag minns bara allt det bra, allt som var du och jag.
Men aldrig, aldrig kommer allt tillbaks. Aldrig, aldrig.
 
Allt som var du och jag. Aldrig, aldrig kommer allt tillbaks.
Aldrig, aldrig. Men jag glömmer aldrig bort vad du gjort.

I samma låga skor och leendet du log.
Såhär kan det inte va, såhär kan det inte va.
Bjuder på cigg igen men nu som fienden..
Säger att allt är bra, hur fan kan du spela glad?

Gick omkring i ditt kvarter tills det blev för kallt.
Tänkte ut en dialog mellan oss och allt.
Lampan släcktes i din hall och jag gick hem igen.
För har inte glömt vad du, har inte glömt vad du gjort.

Du kan gråta mitt på gatan men jag glömmer aldrig bort vad du gjort.
Du får passa dig som satan, men jag glömmer aldrig bort vad du.
Nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort.

Inga kläder
Jag glömmer aldrig dina hemligheter. Det du är räddast för fast ingen vet det.
Visst du kan rycka på axlarna spela ball och fast du tycker du lyckas vet jag i alla fall.
Och du försöker hålla masken så du kan sväva över marken.

Visst du kan skratta och låtsas som ingenting, men jag vet allt om dig för du har varit min.
Du är nån annan nu i och för sig men när du strippar och klär av dig är det samma grej.

Vi stod i fönstret bara du och jag, jag viskade det jag vet att du vill ha.
Du vill att alla ska se så jag håller kvar men när jag bad dig att vänta så var du redan klar.
Och du försöker hålla masken så du kan sväva över marken.

Visst du kan skratta och låtsas som ingenting men jag vet allt om dig för du har varit min.
Du är nån annan nu i och för sig men när du strippar och klär av dig är det samma grej. 
Du är nån annan nu i och för sig men när du strippar och klär av dig är det samma grej.

Finns det en så finns det flera
Vi bytte nummer. Du bodde långt bort. Plus 29.
Där det är mörkt nu, jag vet nästan inget om dig.
Du vet nästan inget om mig. Finns det en så finns det flera.

Se mig på taket. Allt är så långt bort.
Landa på natten när alla sover.
Jag vet nästan inget om dig.
Du vet nästan inget om mig.

Finns det en så finns det flera.
Finns det en så finns det flera.
Finns det en så finns det flera.

Mitt hjärta blöder
Får ingen luft. Blir knuffad runt. Jag dansar men jag känner ingenting alls.
Allt går för fort, de andra drog. Andas, andas men det är för varmt.

Jag är för full. Du är för ung! Jag ser dig prata men hör inte ett dugg.
Letar mig ut. Blinkande ljus. Andas, andas allting snurrar runt.

Jag är så svag, ger dig en kram. Jag ser dig ringa men har inget val.
Vi går på rad, sotiga barn. Barfota fötter genom hela stan..

Åh nej, nu ser du mig. Jag måste rota i väskan efter mod.
Jag är så hög. Jag kunde dö. För jag kan göra det som ingen gjort.

De stänger men ingen bryr sig, blir blind när alla lampor lyser.
Mm, det här är värt att dö för. Jag tror mitt hjärta blöder..

Jag följer med dig hem ikväll för jag vill inte vara själv.
Jag följer med dig hem ikväll för jag vill inte vara själv.
Jag tror mitt hjärta blöder, det här är värt att dö för.

Sju sorger
Länge leve länge sen, som jag minns det var det lätt. Även när jag trillade omkull.
Länge leve du min vän, du som alltid följt mig hem nykter eller alldeles för full.

Snön är vit som den var förr när vi bodde dörr i dörr.
Men det var så länge sen. Ja, det var säkert längre än.

Länge lever sommaren, den som kom och gick igen. Snabbare än någonsin förut.
Vi fick inte åka någonstans, inte ens till Köpenhamn. Grät och grät tills tårarna var slut.

Står och låtsas inte se att du står precis bredvid.
Kände dig för länge sen, ja det var säkert längre än.

Sju sorger och åtta bedrövelser sen. Så länge sen! så länge sen.
Du kommer nog aldrig mer vara min vän. Det var för länge sen.
Så länge sen, så länge sen.


Hennes texter kan göra även dom gråaste dagarna soliga igen.
Tack å tack å tack igen.

Skriv en ny kommentar